سفارش تابلو فرش چهره

در این وبلاگ در مورد نحوه سفارش اینترنتی تابلو فرش چهره و نکات مربوط به آن توضیح داده خواهد

سفارش تابلو فرش چهره

در این وبلاگ در مورد نحوه سفارش اینترنتی تابلو فرش چهره و نکات مربوط به آن توضیح داده خواهد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نمایشگاه فرش و کفپوش دموتکس، سال 1989 کار خود را در هانوفر آغاز کرد. این نمایشگاه در پس از پایان تعطیلات ژانویه چهار روز در شهر هانوفر میزبان تولیدکنندگان، تجار و متخصصان صنعت فرش و کفپوش می‌شود. در دموتکس هانوفر‌ جدیدترین محصولات فرش و قالیچه دستباف، فرش ماشینی، کفپوش نساجی و پارکت و لمینت به همراه آخرین ماشین آلات و تکنولوژی مرتبط با این صنعت به نمایش درمی‌آید.

شرکت‌های ایرانی فرش دستباف و ماشینی از سالیان قبل در دموتکس به عنوان غرفه‌گذار و بازدید کننده حضور داشته‌اند. این نمایشگاه رکورد 45 هزار بازدیدکننده تخصصی را در سال‌های گذشته زده است. اما در چند دوره گذشته، سهم ایران از این نمایشگاه بسیار ناچیز شده است.

 سال 2019 همزمان با افزایش قیمت دلار و افزایش تحریم‌های بانکی علیه ایران بود. این مساله و سختی تجارت خارجی باعث شد تا غرفه‌های فرش ماشینی ایرانی حضور کمرنگی در دموتکس 2019 داشته باشند. دو شرکت بزرگ فرش ماشینی فرش مشهد و ستاره کویر یزد هم پس از حضور ده ساله، در این دوره شرکت نکردند. دیگر شرکت‌های ایرانی حاضر در دموتکس 2019 از هزینه‌های بالای حضور در دموتکس و عدم حمایت دولت شکایت داشتند. تحریم‌های اقتصادی نیز باعث شده بود انتقال کالا به اروپا و آمریکا برای ایرانیان غیرممکن باشد و بسیاری از شرکت‌ها فقط برای حفظ مشتریان پیشین و دیدار دوباره با آن‌ها در دموتکس 2019 شرکت کرده بودند. در این دوره تنها 10 شرکت فرش ماشینی حضور داشتند.

دموتکس 2020 نیز در ابتدای همه‌گیری کرونا در چین آغاز شده بود. اتفاقی که تا سه سال دموتکس و سایر نمایشگاه‌های جهان را به تعطیلی کشاند. شرکت‌های ایرانی در دموتکس 2020 هم حضور چشمگیری نداشتند و تنها 11 غرفه از میان 1421 غرفه حاضر به شرکت‌های فرش ماشینی ایرانی تعلق داشت. در دموتکس 2020 مشکلات صدور ویزا برای شرکت‌های ایرانی وجود داشت. هزینه میلیاردی دموتکس و مشکلات صادرات، حضور در این نمایشگاه را بسیاری از شرکت‌ها سخت کرده بود.

هزینه‌های بالا و مشکلات صادرات به اروپا و آمریکا، باعث شده تا مشتریان فرش ایرانی بیشتر کشورهای همسایه و عربی باشند. پس بازدیدکنندگان دموتکس برای شرکت‌های ایرانی مناسب نیستند. بسیاری از  تولیدکنندگان فرش ماشینی ایرانی، دموتکس ترکیه یا دوبی را موثرتر از هانوفر می‌دانند.

با رفع محدودیت‌های کرونایی، دموتکس 2023 در هانوفر برگزار شد. به گواه بازدیدکنندگان، این دوره یکی از کم رونق‌ترین دوره‌های دموتکس هانوفر محسوب می‌شد. تعداد کل غرفه‌های شرکت کننده به نصف رسید و عدد 730 را ثبت کرد و آمار بازدیدکننده‌ها حدود بیست هزار نفر تخمین زده شد.

در دموتکس 2023 برای غرفه‌داران شرکت‌های ایرانی ویزا صادر نشد یا برای هر شرکت تنها یک نفر ویزا صادر شد. به همین منظور تولیدکنندگان فرش ماشینی ایرانی در یک تصمیم جمعی، از حضور در دموتکس 2023 انصراف دادند. در میان غرفه‌های دموتکس 2023 تنها 4 شرکت از ایران در دموتکس شرکت کرد، که سه شرکت فرش دستباف و یک شرکت فرش ماشینی بود.

شرکت‌های چینی نیز به دلیل کرونا از حضور در آلمان ممنوع شدند. شرکت‌هیا روس نیز به دلیل تحریم اتحادیه اروپا حضور نیافتند و شرکت‌های ترک به دلیل هزینه بالا در این نمایشگاه شرکت نکردند.

آمار کل شرکت‌های ترک در این نمایشگاه تنها 49 غرفه بود، که تعدادی از آن‌ها به تولید ملزومات فرش ماشینی مربوط می‌شدند.

نمایشگاه دموتکس هانوفر در سال‌های گذشته به عنوان قطب صنعت فرش و کفپوش شناخته می‌شد؛ اما حضور کمرنگ غرفه‌داران و به همان میزان تعداد کم بازدیدکننده، شرکت کنندگان را از حضور ناراضی کرده بود. مسئولان دموتکس علت این امر را وقفه چند ساله به دلیل کرونا دانستند و معتقد بودند در سال‌های بعد باز هم دموتکس هانوفر به جایگاه قبلی خود بازمی‌گردد. به نظر می‌رسد پاندمی کرونا، باعث شده تا بسیاری از کسب و کارها تجارت خود را به فضای دیجیتال منتقل کرده‌اند و حضور فیزیکی در فضاهای نمایشگاهی با هزینه‌های بالا را متحمل نمی‌شوند. رشد شبکه‌های اجتماعی و کسب و کارهای دیجیتال پس از پاندمی، بسیاری از کسب و کارها را متحول کرد و اهمیت حضور در فضاهای دیجیتال را برای صاحبان سرمایه بیشتر نشان داد.

  • ۰۲/۰۷/۲۰
  • علی کرم پور

دموتکس هانوفر

نظرات (۱)

  • محمدرضا زارع
  • سلام

    خداقوت

    خیلی جالب و عالی است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی