سفارش تابلو فرش چهره

در این وبلاگ در مورد نحوه سفارش اینترنتی تابلو فرش چهره و نکات مربوط به آن توضیح داده خواهد

سفارش تابلو فرش چهره

در این وبلاگ در مورد نحوه سفارش اینترنتی تابلو فرش چهره و نکات مربوط به آن توضیح داده خواهد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

به نقل از دوک، در ترکیه که تولید فرش ماشینی پس از چین در رتبه دوم قرار دارد، تولید فرش دستبافت در حال کاهش است. آقای احمد حیات دیلر، رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش ترکیه (IHIB) از " حمایت تولید در داخل و اشتغال" دفاع می‌کند و بر لزوم ایجاد یک ساختار مشابه با فرش سومر (Sümer) تأکید کرد.

بخش فرش ترکیه، با ظرفیت تولید و کیفیت محصولات خود، آماده تخریب چین به عنوان رهبر بازار جهانی فرش است و سال 2023 را با صادرات تقریباً 2.8 میلیارد دلار به پایان رساند. با وجود کاهش 3.1٪ در ارزش فرش‌های ماشینی، افزایش 31.9٪ در صادرات فرش دستبافت تضمین کرد که ارقام سال 2022 در این بخش حفظ شوند.

با توجه به ارزش افزوده ایجاد شده توسط فرش‌های دستبافت، احمد حیات دیلر، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش استانبول (İHİB) اظهار کرد: "فرش‌های دستبافت می‌توانند تا 300 دلار برسند. ارزش افزوده آن‌ها بسیار بالاست. لازم است بافتن فرش‌ دستبافت را در ترکیه دوباره زنده کنیم." دیلر اشاره کرد که آن‌ها به منظور این هدف یک کتاب به نام 'احیا دوباره فرش‌های دستبافت' منتشر کرده‌اند و تأکید کرد که بافندگی فرش جزو فرهنگ ترکیه است.

احمد حیات دیلر اظهار کرد: "این تصور که ترکیه کشور فرش است، عاملی است که ما را در جهان متمایز کرده است. ما باید دوباره کارزار بافندگی که در گذشته با فرش سومر آغاز شد را از سر بگیریم." وی درباره روش‌های جذاب‌تر کردن بافندگی فرش‌های دستبافت توضیح داده و گفت: "کلید این مسأله بیمه‌ کردن بافندگان و تضمین امنیت شغلی است.

به این ترتیب، اشتغال در داخل ایجاد می‌شود و تولیدکنندگان بالقوه به بازار کار جذب می‌شوند. از مهاجرت به شهرها جلوگیری می‌شود و توسعه روستایی رخ می‌دهد. کارگاه‌های نمونه ایجاد شده و در ادامه این کارگاه‌ها می‌توانند گسترش یابند و تمام ترکیه را در بر بگیرند." وی اشاره کرد که در یک مطالعه انجام شده در سال 2016 تعداد کل بافندگان را 18 هزار نفر تعیین کردند و او تخمین زده است که تعداد فعلی حدود 12 هزار نفر است.

فروش‌های 400-500 هزار دلار به ثبت نمی‌رسد

دیلر یادآور شد که امروز صادرات فرش دستبافت در حدود 73 میلیون دلار ثبت شده است و اظهار کرد که رقم واقعی صادرات بسیار بیشتر است. او همچنین اشاره کرد: "فروش‌های گردشگری و فروش‌های آنلاین در اتحادیه ثبت نمی‌شوند.

بر اساس تخمین ما، فروش ها در محدوده 400-500  هزار دلار ثبت نشده است. ما درخواست کرده‌ایم که این فروش‌ها در سیستم مدیریت اطلاعات عمومی تجارت خارجی (ETGB) ثبت شوند. اما در اینجا نیاز به درخواست توسط شرکت وجود دارد که تلاش اضافی را به همراه دارد. رقم رسمی گزارش شده برای فرش دستبافت این تصور را ایجاد می کند که این گروه نیاز به بررسی ندارد.

اعداد به سرعت افزایش خواهند یافت هنگامی که ثبت شوند. دیلر بیان کرد که با گسترش گرایش جهانی به محصولات ارگانیک، طبیعی و دوست‌دار محیط زیست، تقاضا برای فرش‌های دستبافت بیشتر خواهد شد و همزمان، صنعتگران فرش دستبافت نیز به صورت روز به روز بیشتر خواهند شد. اگر از امروز آینده را به دست بگیریم، می‌توانیم ویژگی‌های خاص خود را در مقابل رقبا به نمایش بگذاریم."

بازارهایی که در آن‌ها خسارت‌هایی را تجربه کردیم، بررسی خواهیم کرد

بیشترین سهم در صادرات فرش ترکیه با 28.1%  مربوط به ایالات متحده است. در سال 2023 صادرات فرش به ایالات متحده به میزان 773  میلیون دلار ثبت شد و کشوری که در سال 2023 بیشترین افزایش در صادرات فرش را داشت، عربستان سعودی بود که با افزایش 130٪ شناخته شد.

با این ارقام، بخش فرش در رتبه 18 ام صادرات ترکیه قرار دارد و هدف این بخش افزایش صادرات خود در سال 2024  است. احمد حیات دیلر که اعلام کرد یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سال 2024  تجزیه و تحلیل کشورهایی است که کاهش صادرات را تجربه کرده‌اند، اظهار کرد: "کشورهایی مانند امارات متحده عربی و روسیه وجود دارند که واردات فرش در آن‌ها افزایش یافته، اما صادرات ما به این کشورها کاهش یافته است.

بررسی خواهیم کرد که چرا در این کشورها سهم ما کاهش یافته و چه کاری باید انجام دهیم. ما هیات‌های را سازماندهی خواهیم کرد و در سال 2024  بر روی این موضوع تمرکز خواهیم کرد." دیلر اظهار کرد که اگر وضعیت در بازارهای جهانی و محلی به شکل امروز ادامه یابد، آنها در سال 2024 صادرات خود را افزایش خواهند داد.

دو اتحادیه در بخش فرش یک کنسرسیوم ایجاد کردند

او اهمیت اتحاد و همبستگی در دوران بحران‌های اقتصادی را بیان کرده و گفت: "به عنوان اتحادیه‌های صادرکنندگان فرش IHIB و GAIB ما به چیزی بی‌سابقه در ترکیه دست یافتیم؛ یک نمایشگاه مشترک برگزار کردیم. ما در دورانی هستیم که باید به صورت جمعی عمل کنیم."

امیدواریم که این اقدام ما به همه انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و شرکت‌ها امید دهد. دیلر ضمن اینکه اظهار کرد به عنوان نتیجه این همکاری، هدفشان تبدیل استانبول به یک مرکز در نمایشگاه‌های فرش است، بر لزوم داشتن زیرساخت کامل و یک زمین نمایشگاه مدرن با مساحت 500  هزار متر مربع تأکید کرد.

دیلر اشاره کرد که کشورهایی مانند ایران، ازبکستان، الجزایر و مصر به عنوان رقبای ترکیه در صنعت فرش در حال ظهور هستند. اما او تأکید کرد که ترکیه به طور مداوم با زیرساخت قوی فرش، محصولات جدید خودا را توسعه می‌دهد. تولید کل فرش در ترکیه در سال 2023 حدود 612 میلیون متر مربع بوده و شهر گازی‌ عان تپ مرکز تولید فرش ترکیه است.

افزایش نرخ ارز باید موازی با تورم باشد

احمد حیات دیلر، ضمن صحبت درباره اینکه برای کنترل تورم در اقتصاد، اقداماتی انجام شده است، افزود: "تورم یک مشکل قابل توجه است که جلو کاهش هزینه‌ها را می‌گیرد. اگر جلوی آن گرفته شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد. با این حال، برای آرامش صادرکنندگان، نرخ ارز باید به نسبت با افزایش تورم تغییر کند. باید تعادل وجود داشته باشد."

هنگامی که به ترکیه اشاره می‌شود؛ شیرینی ترک، قهوه، فرش

احمد حیات دیلر، با اشاره به اینکه مانند هر صنعت دیگری، فرش نیز با پیشرفت از بحران در بازار جهانی عبور می‌کند و آرامش خواهد یافت، گفت: "هنگامی که از ترکیه صحبت می‌شود، اولین محصولاتی که به ذهن می‌آیند شیرینی ترکیه، قهوه، فرش و نگین چشم بد هستند. بنابراین فرش حتماً در میان 5  ارزش برتر ترکیه قرار دارد و ما باید از این دارایی حفاظت کنیم."

منبع: https://aryadook.ir/category/machine-carpet-industry-news/

  • ۰۲/۱۲/۱۳
  • علی کرم پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی